Maan tapa

Touko Aalto: "sihteeri hoitaa"

 

Vihreiden puheenjohtaja Touko Aalto ei ollut halukas kertomaan omia tuntemuksiaan Ylen gallupista, jonka mukaan puolueen suosio on laskenut. Sihteeri kuulemma hoitaa moiset kommentit (0:20 – 1:37) sen lisäksi, että entinen puoluejohtaja kertoo ihan itse omia näkemyksiään.

Oikeusasiamies ei pettänyt odotuksiani

Johdanto

Aivan alkuvuodesta kirjoitin blogin Eduskunnan oikeusasiamies tutkii, jossa selostan Joulun välipäivinä kirjoittamani blogin jalostamisesta kanteluksi Eduskunnan oikeusasiamiehelle. Kantelun kohteena on muuan työvoimahallinnon asiantuntijatehtävän täyttäminen ja sen yhteydessä ilmenneen ongelmat valtion atk-järjestelmiä käyttäessäni.

Kommenttiosastolla Niko Kaistakorpi valelee öljyä laineille:

Otso Kivekäs ja vaihtoehdot

Helsingin kaupunginvaltuuston vihreän ryhmän puheenjohtaja Otso Kivekäs kirjoitti äskettäin blogissaan Sörnäisten autotunnelista. Kivekkään blogin kommentit julkaistaan vasta, kun ne on hyväksytty.

Reetta Putkosen ”Pisara-totuuksia”

Helsingin kaupungin liikenne- ja katusuunnittelupäällikkö Reetta Putkonen reagoi Helsingin Sanomien mielipidesivulla 15.8.2018 lehden pääkirjoitukseen 9.8.2018. Putkonen kirjoittaa myös Pisara-radasta:

Hitas on korruptioaltis järjestelmä

Helsingin asuntopomo junaili edullisen hitas-huoneiston sukulaiselleen – "Virastossa vallitsi pelon ilmapiiri" (HU 13.08.2018) vahvistaa sen, että maan tapa ylettyy myös Hitas-asuntoihin. Tämän epäilyn muutama Hitas asunnoissa asuva on minulle omien kokemuksiensa pohjalta esittänyt. 

Kerava – Nikkilä -henkilöjunayhteydestä

1. Johdanto

Tämä julkaisu on jatkoa selvityksilleni Sivurata plus: Haapamäen kolmiosta kumpuavaa aikataulu- ym. harjoitusta sekä Sivurata plus-kaksi: Haapamäen kolmiosta Saarijärvelle. Niissä pohdin, kuinka uusia henkilöjunayhteyksiä luodaan mahdollisimman vähäisin kustannuksin olemassa olevalla infralla.

Junat kulkemaan uusin ajatuksin

Äänekosken kaupunginjohtaja Tuononen on pettynyt, koska junahaaveet vaipuvat horisonttiin (Sisis 29.5.2018 ”Henkilöjunaliikenne ei ala vuoden alussa”). Ministeriön edustajan mukaan henkilöjunat edellyttävät tavarajunien yhteensovittamisen lisäksi useiden miljoonien investointeja ja aikaa niiden tekoon.

Sipoon henkilöjunat saa liikkeelle halvemmallakin kuin on esitetty

Nimimerkki Lukija (SiSa 3.5) on oikeassa epäillessään HSL:n vuonna 2015 tekemän selvityksen investointivaatimuksia. Esitän kuitenkin muutamia lisähuomioita.

Puolueiden varallisuus on kansalta varastettu

Tutkimus: Puolueita lähellä olevissa säätiöissä miljardiomaisuus - ”piiloon jää yhä suuri määrä puolueiden omaisuusjärjestelyjä ja tukilähteitä” (IS 21.5.2018) ei pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä. Jostain syystä artikkeli ei laske mukaan SDP:tä lähellä olevien ammattiliittojen omaisuutta, eli ainakin 2,5 miljardia euroa (AA 19.11.2015).

Toimituksen poiminnat

Julkaise syötteitä